در تلگرام همراه ما باشید دریافت پروژه

اطلاعیه فروشگاه

در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید.در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.راه های اربتاطی با ما شماره 09160593559یا ایمیلsajjad.behmard001@gmail.com با تشکر

مقاله درمورد اختلال در ديكته [دقت، توجه و حساسيت شنيداري]

مقاله درمورد اختلال در ديكته [دقت، توجه و حساسيت شنيداري]

مشخصات فایل

عنوان: مقاله درمورد اختلال در ديكته [دقت، توجه و حساسيت شنيداري]

قالب بندی: word

تعداد صفحات: 14

 

 

 

محتویات

تعريف اختلال در توجه (ADD)

برخي از ويژگي هاي كودكان مبتلا به (ADD)

مشكل در مهارتهاي مطالعه يا مهارتهاي سازماندهي

كند نويسي و عدم كفايت در نوشتن

بي قاعدگي در حركات درشت

مشكلات زبان و گفتار

مشكلات عاطفي

مشكلات خانوادگي

درمان اختلال نقص در توجه

استفاده از داروهاي محرك (متيل فنيدات، ريتالين)

 

 

 

 

قسمتی از مقاله

[اختلال در ديكته]

دقت، توجه و حساسيت شنيداري

تهيه و تدوين:

مركز آموزش و توانبخشي مشكلات ويژه يادگيري

تعريف اختلال در توجه (ADD)

كودكي مبتلا به ADD تلقي مي گردد كه داراي علائمي از بي توجهي مانند: ناتواني در به انجام رسانيدن كارهايي كه شروع كرده، ناكامي در گوش كردن (عدم درك صحيح از مطالب به صورت شنيداري)، حواسپرتي، مشكل در تمركز و بازماندن از فعاليت هاي مربوط به يك بازي، و رفتار تكانه اي نظير: (عمل بدون تفكر، مرتباً از كاري به كار ديگر پرداختن، مشكل در سازماندهي، نياز به مراقب، مرتباً از كلاس خارج شدن و ناتواني در يك جا ماندن) باشد.

اختلال نقص در (ADD)

اختلال نقص در توجه يكي از مواردي است كه در اغلب ناتواني هاي يادگيري همراه و يا بدون پرفعاليتي ديده مي شود. در سومين راهنماي تشخيص و آماري بيماري رواني (DSMIII) (انجمن روان پزشكي آمريكا 1980) از اختلال نقص در توجه (ADD) اصطلاحاً به عنوان كمبود نامناسب توجه مربوط به رشد (بي توجهي) همراه با ضعف در كنترل كتانه ها ياد شده است. كودكي كه مبتلا به اين اختلال مي باشد اصولاً علائمي از بي ثباتي در توانايي هاي شناختي مربوط به تكاليف تحصيلي و عملكرد متغير را از خود نشان مي دهد كه اغلب موجب پريشاني معلم، والدين و حتي خود كودك مي شود.

مطالب (DSMIII) به منظور تشخيص اختلال نقص در توجه مي بايستي كودك ملاكهاي بي توجهي (نظير شكست در به انجام رسانيدن كارهايي كه شروع كرده، شكست در گوش كردن، حواسپرتي، مشكل در تمركز يا دقت در انجام يك بازي) و تكانش (از قبيل انجام اعمال قبل از تفكر، از كاري به كار ديگر پرداختن، مشكل در سازماندهي، نياز به كنترل كننده، فريادهاي ناگهاني در كلاس، مشكل در منتظر ماندن) را داشته باشد.

براي تشخيص ADD همراه با پرفعاليتي، مي بايستي كودك علاوه بر حواسپرتي و علائم كنترل ضعف تكانه ها، فعاليت حركتي زياد را نيز داشته باشد. فعاليت حركتي زياد ممكن است به صورت مشكل در يك جا نشستن يا مشكل در يك جا ماندن، راه رفتن و دويدن زياد و راه رفتن در خواب مشاهده شود.

در بررسي روانشناختي هنگامي مي توان الگويي از حواسپرتي مفرط را مطرح كرد كه كودك در خرده آزمون هاي محاسبه عددي، فراخناي اعداد و رمزنويسي در آزمون Wisc-R و نيز در خرده آزمون هاي پنجره جادويي، شناخت صورت ها، حركات دست، يادآوري اعداد، ترتيب كلمات و حافظه فضايي مربوط به آزمون K-ABC، نمرات پاييني به دست آورد.

معيار واحدي كه بتوان با آن وجود يا عدم وجود ADD را ثابت كرد وجود ندارد. بلكه فقط بوسيله گردآوري اطلاعات از منابع مختلف است كه مي توان به تشخيص دست يافت و البته به اين تشخيص هم نمي توان صددرصد اطمينان داشت. با توجه به اينكه موضوع موردنظر تكانه اي و فراخناي توجه كودك در منزل و مدرسه مي باشد متخصصين گروه ميان رشته اي مي بايستي ارزش بيشتري براي گزارش هاي معلمين و والدين نسبت به مشاهدات خود در حين آزمون قائل شوند.

بسياري از كودكاني كه در زمينه هاي اصلي تحصيلي (خواندن، رياضيات، زبان نوشتاري) داراي مهارت هاي برتر هستند ممكن است در مدرسه عملكرد ضعيف داشته باشند. علت آن را مي توان ناشي از ناتواني كودك در نشستن پشت ميز، كامل كردن تكاليف و سازماندهي شخصي دانست.

برخي از ويژگي هاي كودكان مبتلا به (ADD)

مشكل در مهارتهاي مطالعه يا مهارتهاي سازماندهي

كودكان مبتلا به  ADD اغلب علائمي از مشكل در مهارت هاي مطالعه يا مهارتهاي سازماندهي از خود نشان مي دهند. تشخيص ADD منابع اصلي و اوليه براي جمع آوري اطلاعات جهت شناسايي مشكلات مطالعه و مهارت هاي سازماندهي، شامل معلمين، والدين و گاهي خود دانش آموز مي باشد. پاسخ والدين، معلمين و خود كودك به سئوالاتي در مورد چگونگي انجام تكاليف (شامل ميزان تكليف، زماني كه براي كامل كردن تكاليف صرف مي شود، نياز كودك به وجود يك كنترل كننده)، دلايل كمي نمرات (ناشي از پايين بودن ميزان آمادگي در امتحانها، شكست در تكميل يا انجام تكاليف در منزل يا تكاليف كلاسي و غيبت از كلاس) و نياز كودك به نظارت در مدرسه و منزل به منظور اثبات وجود مشكل در مهارتهاي مطالعه و مهارتهاي سازماندهي داراي اهميت بسزايي مي باشد. لازم به ذكر است كه با بزرگتر شدن كودك و انتظار مسئوليت پذيري بيشتر از وي، مشكلات مربوط به مطالعه و سازماندهي شديدتر مي گردد.

كند نويسي و عدم كفايت در نوشتن

با آنكه مشكلات زبان نوشتاري معمولاً در تشخيص ناتواني يادگيري مورد توجه قرار مي گيرد، ولي بسياري از آزمون هايي كه توانايي هاي مربوط به اين زمينه را ارزيابي مي كنند، صرفاً به هجي كردن و مكانيسمهاي نوشتن (از قبيل: نقطه گذاري، دستور زبان، نوشتن با حروف بزرگ و استفاده از كلمات) توجه دارند. اصولاً كفايت و سرعت در دست نويسي به ميزان قابل توجهي به مهارتهاي حركتي ظريف يا يكپارچگي ديداري، حركتي بستگي دارد. در صورت امكان مي بايستي از معلم راجع به علل كندنويسي يا عدم تكميل تكاليف (مواردي نظير روياهاي روزانه، توجه بيش از اندازه به مراحل و جزئيات تكليف، ناتواني در پيگيري دستورات و مشكل در رونويسي از روي تخته) سئوالاتي پرسيده مي شود.

اين كودكان در بعضي آزمون هاي خاص (مانند آزمون يكپارچگي ديداري- حركتي و خرده آزمون رمزنويسي در Wisc-R) نمرات پاييني كسب مي كنند. مشاهده حين انجام آزمون نيز ممكن است شواهدي از كندي در انجام تكاليف (از قبيل گم كردن مكرر محل نوشتن، رفتارهاي زايد، بدگرفتن مداد در دست) را ارائه دهد.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
21021_1859082_8394.zip14.7k





پاورپوینت درمورد بررسی تحلیلی تاریخ محلی در ایران معاصر(1304-1380)

پاورپوینت درمورد بررسی تحلیلی تاریخ محلی در ایران معاصر(1304-1380) مشخصات فایل عنوان: پاورپوینت درمورد بررسی تحلیلی تاریخ محلی در ایران معاصر(1304-1380)  قالب بندی: پاورپوینت تعداد اسلاید: 30       محتویات فصل بندی پژوهش • فصل اول:تعاریف و کلیات(پیشینه،سوالات و اهداف-تعریف تاریخ محلی،جغرافیای تاریخی و تاریخ شهری و مقایسه آن ها با تاریخ محلی) • فصل دوم:شکل گیری وگسترش تاریخ محلی در ایران،آمریکا و اروپا • فصل سوم:تبیین مو ...

توضیحات بیشتر - دانلود 5,000 تومان

دسته بندی محصولات فروشگاه

آخرین محصولات فروشگاه

محبوبترین محصولات

آمارگیر وبلاگ

وضعیت آب و هوا

هدایت به بالای صفحه

ساعت و تاريخ

الکسا